Biznes w czasach zarazy – ten kryzys sprzyja książkom!

By |2021-09-17T12:40:35+02:0002/06/2020|Przedsiębiorczość, Rozmowy o biznesie, Strefa szefa|

Jak pandemia wpłynęła na rynek księgarski? Okazuje się, że sprzedaż książek w internecie ma się całkiem dobrze. Jakub Wełnowski, właściciel internetowego antykwariatu opowiada o tym, jakie książki sprzedają się w czasach zarazy.

Mały biznes w czasie pandemii

By |2021-09-17T12:42:00+02:0001/04/2020|Przedsiębiorczość, Strefa szefa|

Panika związana z rozpowszechnianiem się koronawirusa w bardzo krótkim czasie wywróciła nasz świat do góry nogami. Mały biznes w czasie pandemii musi bardzo szybko dostosować się do nowych warunków i znaleźć na siebie pomysł. Z drugiej jednak strony – pośpiech bywa złym doradcą i łatwo wpaść w wir bezsensownej pracy – np. tworzyć kiepskie e-booki, których nikt nie kupi. Podejdźmy więc do tematu na spokojnie. […]

Czy powinieneś założyć firmę?

By |2021-09-17T12:48:45+02:0013/01/2020|Przedsiębiorczość, Strefa szefa|

Kto najczęściej myśli o złożeniu firmy? Osoba, która ma dość pracy na etacie. Kto jeszcze? Matki na wychowawczym i coraz częściej młodzi ludzie, w trakcie studiów lub krótko po nich. Własna działalność to całkiem atrakcyjna droga rozwoju kariery zawodowej. […]

Czy na pewno musisz skalować biznes?

By |2021-09-17T12:59:02+02:0025/10/2019|Przedsiębiorczość, Strefa szefa|

Kiedy zakładasz lub prowadzisz małą firmę, sukces może kojarzyć Ci się z zamianą małego biura na peryferiach, na siedzibę w wielkim biurowcu w centrum miasta. Setki pracowników, międzynarodowe oddziały… Ale wiesz co? Spełnienie takiej wizji niekoniecznie byłoby fajne, a skalowalność nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów. Prawdę mówiąc – generuje wiele nowych. […]

Firma usługowa – 15 prostych pomysłów na biznes

By |2021-09-17T11:07:32+02:0005/09/2019|Przedsiębiorczość, Strefa szefa|

Jeśli jesteś dopiero na samym początku myślenia o własnej firmie, musisz rozstrzygnąć podstawowy dylemat – czy chcesz zająć się handlem, czy usługami? Jedno nie wyklucza drugiego, ale szczególnie na początku działalności, na czymś trzeba się skoncentrować. Kiedy i dlaczego warto założyć firmę usługową? W swoim dotychczasowym życiu prowadziłem kilka firm. Kilkakrotnie też testowałem pomysły związane z działalnością handlową, jednak przyznaję, w większości były to próby bardzo nieśmiałe i na niewielką skalę. [...]

Firma, czyli Ty – stabilność zamiast wzrostu

By |2021-09-17T11:21:49+02:0013/08/2019|Przedsiębiorczość, Strefa szefa|

W erze startupów przedsiębiorcy często odczuwają presję, by nieustannie rosnąć – zwiększać zatrudnienie i generować coraz większe obroty. I to pomimo, że duża skala wcale nie musi oznaczać większych zysków, bo często pierwsze co rośnie, to koszty! Poza tym ciągły wzrost to także nieustanny stres i całkowite podporządkowanie pracy – czy naprawdę takiego życia pragniemy? […]

5 zasad, by klienci chcieli kupować

By |2021-09-17T11:31:07+02:0029/07/2019|Przedsiębiorczość, Social Media & Marketing|

Klasyczny przepis, by klienci chcieli kupować, mógłby brzmieć tak: zaoferuj im to, czego potrzebują, w cenie niższej niż konkurenci. Do pewnego stopnia zasada ta będzie działała zawsze, ale ostatnio coś się jednak zmienia. Dziś coraz ważniejsze staje się to, czy klienci mogą Ci zaufać. Od tego może zależeć sukces lub porażka Twojego biznesu. I potwierdzają to badania. […]

Przejdź do góry