Konsultacje marketingowe i social media dla MŚP

W małej firmie prawdopodobnie nie masz sztabu informatyków, rozbudowanego działu marketingu ani doskonałych procedur. Wiem, jak to wygląda. Procedury tworzy się wtedy, gdy jest pożar do ugaszenia. Standardem jest, że jedni pracownicy logują się na konta innych pracowników (czasem nawet szefów), a na to by wprowadzić porządek brakuje sił, środków, a przede wszystkim – czasu.

Jeśli nie ma możliwości wprowadzenia rozwiązań systemowych, można szukać rozwiązań doraźnych. Za takie można uznać konsultacje marketingowe. Nie, konsultacje nie rozwiążą wszystkich Twoich problemów, ale sprawią, że zidentyfikujesz najważniejsze obszary do poprawy (być może inne niż sądzisz), a także mocne strony, które mogą stać się jeszcze większą przewagą konkurencyjną Twojej firmy.

Dlaczego moje konsultacje miałyby Ci pomóc?

  • Jestem osobą z zewnątrz. Tematy biznesowe i marketingowe są mi bliskie, ale jednocześnie mam dystans do Twojej firmy.
  • Pojawiam się w Twojej firmie, by pomóc, a nie po to, by osądzać. Szukam mocnych i słabych stron. Wskazuję luki i rozwiązania, ale niczego nie narzucam.
  • Podczas rozmowy często pojawiają się nowe pomysły i gotowe rozwiązania. Być może właśnie teraz jest dobry moment, aby porozmawiać z kimś o tym, jakich zmian potrzebuje Twoja firma.

Jakich tematów mogą dotyczyć konsultacje?

Zasadniczno – tematów marketingowych i biznesowych, głównie w kontekście małych firm (od 1 do 50 pracowników). Sprawy, które omawiamy, mogą dotyczyć zarówno kwestii technicznych, jak i strategicznych.

Na przykład:

  • Bardzo przyziemny problem właściwej konfiguracji mediów społecznościowych w firmie, tak aby pracownicy nie musieli logować się na prywatne konta szefów (lub innych pracowników). Podczas prowadzonych przeze mnie szkoleń z tematu social media okazuje się, że to jeden z najpopularniejszych, powtarzających się problemów w firmach. Jednak podczas szkolenia nie zawsze mamy czas na konfigurację np. Menedżera Firmy na Facebooku, Menedżera Reklam oraz konta reklamowego. Podczas konsultacji możemy zająć się tylko tym (utworzeniem lub „naprawieniem” ustawień).
  • Bardziej strategiczny temat – jak dobrać działania marketingowe dla konkretnej grupy produktów lub usług. Jaki budżet przeznaczyć na promocję i jak go podzielić? jak zrównoważyć działania między offlinem a onlinem? Być może coś kiedyś działało, ale teraz działać przestało. A może konkurencja ciągle jest kilka kroków przed Tobą? Porozmawiajmy o tym, co jeszcze możesz zrobić lub przeciwnie – jakich działań zaprzestać.
  • Wszystko, co pomiędzy dwoma powyższymi punktami: taktyka działań w mediach społecznościowych, public relations w małej firmie, reklama i promocja, działania zwiększające zasięg, sprzedaż i rozpoznawalność marki, skalowanie biznesu…

Dla kogo są moje konsultacje?

  • Dla właścicieli firm.
  • Dla menedżerów.
  • Dla pracowników, którzy samodzielnie odpowiedzialni są za duży zakres działań marketingowych w firmie.

Konsultacja biznesowa krok po kroku

  • Napisz w mailu (lub formularzu poniżej), czego dotyczą problemy lub wyzwania, którymi chcesz się zająć – na tej podstawie określę, czy jestem w stanie zmierzyć się z danym tematem. Jeśli uznam, że w jakimś temacie nie jestem właściwą osobą, napiszę o tym wprost.
  • Jeśli temat jest OK, umawiamy się na spotkanie w Twojej firmie lub w neutralnym miejscu (np. w centrum coworkingowym, kawiarni) w Warszawie. Mogę też dojechać do 200 km od Warszawy.
  • Otrzymujesz fakturę – musi zostać opłacona przed spotkaniem (dzięki temu sprawy finansowe będziemy mieli za sobą).
  • Spotykamy się. Jeśli temat jest z rodzaju strategicznych, podczas spotkania zadaję wiele pytań. Rozmawiamy o sytuacji w Twojej firmie, omawiamy możliwe pomysły i rozwiązania (zarówno Twoje, jak i moje). Jeśli temat jest bardziej techniczny, jak wspomniane wyżej ustawienia Facebooka, przechodzimy krok po kroku przez cały proces ustawień.
  • Jeśli konsultacja dotyczyła kwestii strategicznych (wiązała się z pytaniami w stylu „Co zrobić, aby…”), kilka dni po spotkaniu otrzymasz pisemne podsumowanie konsultacji.

Ile konsultacji potrzebujesz?

W przeciwieństwie do coachingu czy mentoringu, konsultacja ma sens nawet wtedy, gdy ma charakter jednorazowy.

Dlaczego możesz mi zaufać?

  • Od około 8 lat świadczę usługi związane marketingiem, social-mediami i PR-em – moja firma Empemedia.pl pracowała dla ponad 120 klientów.
  • Jestem autorem czterech książek oraz wielu artykułów z zakresu biznesu i marketingu oraz szkolenia on-line. Każda z książek została wydana przez Onepress – wiarygodne wydawnictwo biznesowe, które starannie dobiera materiały do publikacji.
  • Jestem autorem scenariuszy i prowadzącym szkolenia on-line dla Akademii Allegro oraz Infolii.
  • Prowadzę szkolenia stacjonarne (wg autorskiego scenariusza) w zakresie mediów społecznościowych dla firm i instytucji.
  • Jestem praktykiem – działalność gospodarczą prowadzę od kilkunastu lat. 

Jakie formy konsultacji są dostępne?

  • Konsultacja w Warszawie – 1 h, 2 h lub 3 h
  • Konsultacja poza Warszawą – 3 h
  • Konsultacja e-mail (pisemna odpowiedź na problemy Klienta przedstawione w e-mailu – ok. 2 h) 
  • Nowość! Konsultacja video on-line na platformie ClickMeeting – możliwe także mini-konsultacje (ok. 30-40 min.).

Ile kosztuje konsultacja?

Konsultacja jest rozliczana wg stawki 200 zł netto (246 zł brutto) za godzinę.W przypadku sesji 3-godzinnej, realizowanej jednorazowo, cena łączna wynosi 500 zł netto (615 zł brutto). W przypadku konsultacji z dojazdem poza Warszawę, cena zostanie powiększona o koszt dojazdu (2 zł/km). 

Mini-konsultacja na ClickMeeting – 100 zł netto.

Konsultacji udzielam w dni robocze. Wystawiam faktury VAT 23%.

Potrzebujesz zmian? Zacznij działać już teraz!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji niniejszego zapytania. Zostałem poinformowany, że Administratorem Danych Osobowych jest firma Empemedia Marcin Pietraszek, a udostępnienie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Osoba, której dotyczą dane osobowe, ma prawo wglądu, poprawienia i zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.