Konsultacje biznesowe i marketingowe

  • Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz od czego zacząć?
  • Zastanawiasz się, jak zorganizować marketing internetowy, by naprawdę przekładał się na sprzedaż?
  • Bazujesz wciąż na tych samych klientach, ale trudno Ci pozyskać nowych?
  • A może przeciwnie – masz wielu jednorazowych klientów, a problem ze zdobyciem tych bardziej lojalnych?
  • Chciałbyś działać wg konkretnego planu marketingowego, a nie przeskakiwać od jednego pomysłu do drugiego?
  • Zainteresowała Cię tematyka konkretnego wpisu na BossBlogu lub jednej z moich książek i chcesz ją omówić w kontekście Twojego biznesu?

Jeśli potrzebujesz pomocy, wsparcia w prowadzeniu biznesu lub chcesz porozmawiać o możliwościach oraz wyzwaniach stojącymi przed Twoją firmą, zachęcam do skorzystania z moich konsultacji.


Dlaczego nie coaching i nie mentoring?

Coaching to sytuacja, w której coach zadaje trafne pytania, inspiruje, ale to Ty sam poszukujesz odpowiedzi i wyciągasz z nich wnioski. Mentoring jest natomiast znacznie bardziej dyrektywny – doświadczony ekspert podpowiada Ci, co i jak powinieneś zrobić. Żadna z tych ról nie odzwierciedla w pełni tego, co robię pracując z klientem, choć na pewno można się w tym dopatrzyć zarówno elementów coachingu, jak i mentoringu. Nie chcę jednak pozostawiać Cię wyłącznie z pytaniami bez odpowiedzi, nie chcę także mówić Ci, co “koniecznie” powinieneś zrobić.

Czym są konsultacje?

Konsultację definiuję jako spotkanie, podczas którego dwie osoby rozmawiają na wspólnie ustalony temat. Nie jest to jednak “taka sobie”, zwykła rozmowa. W czasie konsultacji ustalamy konkretny problem. Po jego zdefiniowaniu zadaję pytania, aby lepiej poznać Twoją sytuację, okoliczności. Ustalamy stan faktyczny. Następnie przechodzimy do fazy poszukiwania rozwiązań. Bierzemy pod uwagę różne alternatywy, wspólnie zastanawiamy się nad ich zaletami i wadami. Na tym etapie mogę zaproponować możliwe opcje, pokazać Ci, jak możesz przejść z punktu A do punktu B, jakie kroki możesz wykonać. Możesz skorzystać z moich pomysłów, przekształcić je lub odrzucić, możesz także zaproponować własne. Wspólnie jednak będziemy poruszali sprawy naprzód, docierając do najlepszych dla Ciebie opcji.

Ile konsultacji potrzebujesz?

W przeciwieństwie do coachingu czy mentoringu, konsultacja ma sens nawet wtedy, gdy ma charakter jednorazowy. Zalecam jednak, by było to spotkanie dłuższe, trwające 2-3 godziny. Potrzebujemy bowiem czasu, aby zdefiniować problem, ustalić sytuację wyjściową oraz pochylić się nad możliwymi rozwiązaniami. Ewentualnie, jeśli uznasz, że przydadzą Ci się jeszcze kolejne spotkania, konsultacje uzupełniające mogą być już realizowane w formie krótszych, godzinnych spotkań.

Oczywiście każda sytuacja jest indywidualna i to także warto wziąć pod uwagę. W zależności od omawianego problemu lub wyzwania wskazany może być nieco inny sposób oraz czas pracy.


Jeśli jesteś zainteresowany, wybierz interesujący Cię zakres konsultacji:

 


Krótko o mnie

  • Jestem praktykiem – działalność gospodarczą prowadzę od ponad 12 lat.
  • W ciągu ostatnich 6 lat świadczyłem usługi związane z PR, marketingiem i social-mediami dla ponad 100 firm.
  • Jestem autorem 4 książek, setek artykułów z zakresu biznesu i marketingu oraz szkolenia on-line.
  • Nie twierdzę, że o biznesie i marketingu wiem wszystko, ale kilkanaście lat doświadczenia w prowadzeniu małego biznesu, udział w szkoleniach i wiele przeczytanych książek biznesowych może się przełożyć na korzyści dla Ciebie i Twojej firmy.

Potrzebujesz zmian? Zacznij działać już teraz!