Tax Care księguje dokumenty polskich przedsiębiorców od 2008 roku. Zaledwie 10 lat wystarczyło, aby ta polska marka wyrosła na lidera usług księgowych. Obecnie z jej usług korzysta już ponad 20 tys. firm, a 92% klientów deklaruje zadowolenie z usług.
O tym, co wyróżnia Tax Care na tle innych biur rachunkowych oraz systemów księgowości on-line rozmawiałem z Anną Flagą-Błaszczyk – zastępcą dyrektora Departamentu Marketingu Tax Care.
W Polsce dostępnych jest obecnie wiele systemów do księgowości on-line. Czy Tax Care różni się czymś istotnym od pozostałych?
Zdecydowanie! Przede wszystkim Tax Care to nie system do samodzielnego księgowania, ale największe biuro rachunkowe w Polsce. Autorski system księgowości on-line to jedynie część większej całości. Dostęp do niego ma zarówno klient, jak i jego księgowa, ale to ona zajmuje się księgowaniem dokumentów. Klient, korzystając z panelu, ma oczywiście stały dostęp i wgląd do swoich deklaracji, widzi comiesięczne rozliczenia i ma możliwość wystawiania faktur. Co ważne, choć kontakt z księgową odbywa się przeważnie przez e-mail i telefon, to jednak klient ma możliwość umówienia się na spotkanie w jednym z 13 Centrów Księgowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Można więc przekonać się osobiście, że dedykowany księgowy to nie hasło marketingowe, ale realna osoba, z którą przedsiębiorca może się spotkać, napić się kawy, porozmawiać o sprawach ważnych dla jego firmy. Nie musi z kolei spotykać się z księgową tylko po to, aby przekazać jej faktury. Dostarczanie dokumentów odbywa się bezpłatnym kurierem lub drogą elektroniczną – nie trzeba więc przywozić ich osobiście.
Skoro Tax Care konkuruje raczej z biurami rachunkowymi niż systemami do samodzielnego księgowania, to co wyróżnia Państwa ofertę na tle innych biur?
W Tax Care łączymy zalety tradycyjnego biura rachunkowego z nowoczesnością. Polegamy wyłącznie na licencjonowanych i doświadczonych księgowych, a nasze usługi są objęte jedną z najwyższych polis ubezpieczenia OC na rynku. Za bezpieczeństwem prawno-finansowym idzie także to informatyczne, ponieważ nasz system jest zabezpieczony na takim samym poziomie jak bankowość elektroniczna. Jest też kompleksowy, tak samo jak usługi, które świadczymy właścicielom firm. Tego oczekuje dzisiejszy klient.
Czyli Tax Care to nie tylko księgowość? Z jakich innych usług mogą korzystać przedsiębiorcy?
Chcemy być przy naszych klientach 24/7 i wspierać rozwój ich przedsięwzięć. Odciążamy ich w biurokracji, załatwiamy wszystkie uciążliwe procedury, jednocześnie doradzamy – wszystko po to, aby przedsiębiorcy mogli skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na własnej firmie. Poza obsługą księgową jesteśmy w stanie zaproponować pełne doradztwo w funkcjonowaniu i rozwoju biznesu – od założenia firmy, do znalezienia najlepszych ofert i źródeł finansowania bieżącej działalności i planowanych inwestycji. Klienci Tax Care mogą skorzystać np. z audytu weryfikującego możliwość otrzymania dotacji ze środków Unii Europejskiej. Zapewniamy im również pakiety medyczne LuxMed, tanie usługi kurierskie oraz abonamenty: kadrowy, prawny oraz IT. Dostęp do usług Wsparcie IT oraz Pomoc Prawna przez pierwsze 3 miesiące współpracy jest całkowicie bezpłatny, a ich przedłużenie następuje w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Ale wcale nie trzeba być naszym klientem, żeby korzystać z naszych usług. My po prostu lubimy wpierać przedsiębiorczość. Mamy Fundację Tax Care pomagającą początkującym przedsiębiorcom, w tym bizneswoman. Ostatnio udostępniliśmy otwartą dla wszystkich bezpłatną platformę do faktur, tj. Chmurę Faktur, która pozwala m.in. sprawdzić kontrahenta w VAT i bezpiecznie wygenerować plik JPK.
Niektórzy z nich mogą mieć jednak obawy, czy samodzielna obsługa systemu Tax Care nie będzie dla nich bardziej czasochłonna niż korzystanie z usług tradycyjnego biura.
Podkreślę to jeszcze raz – korzystanie z usług Tax Care nie opiera się na prowadzeniu rozliczeń za pośrednictwem systemu. Całą pracę wykonuje księgowa. Natomiast system księgowości on-line jest dodatkowym narzędziem ułatwiającym pracę i zapewniającym klientowi dogodność w postaci stałego dostępu do dokumentów księgowych. Przedsiębiorca nie musi się więc obawiać, bo dzięki Tax Care będzie miał nie więcej, a mniej pracy.
A czy przedsiębiorca będący płatnikiem VAT, musi samodzielnie generować plik JPK?
Nie, wygenerowaniem pliku oraz wysłaniem go do US także zajmuje się księgowa. Powiem więcej – nawet przelewy do ZUS i US mogą być generowane przez księgową. Jeśli klient posiada konto w Idea Banku, wystarczy, że potwierdzi przelewy i płatności zostaną uregulowane.
Klienci Idea Banku otrzymują bezpłatny dostęp do systemu Idea Cloud, w którym niektóre funkcje są analogiczne jak w księgowości Tax Care. Czym różnią się od siebie te dwa systemy?
Pomimo, że wizualnie obydwa systemy wyglądają podobnie, to jednak system Tax Care daje więcej możliwości. Tylko w nim możliwa jest komunikacja z księgową oraz jej dostęp do panelu klienta. W systemie Tax Care klient widzi miesięczne rozliczenia, może pobierać deklaracje, a księgowa może zadekretować wystawione faktury. Takich funkcjonalności nie ma w systemie Idea Cloud.
Brzmi to interesujące, ale wielu przedsiębiorców zadaje sobie zapewne pytanie „ile to kosztuje?”…
Usługa uproszczonej księgowości dla karty podatkowej w pakiecie do 10 dokumentów to koszt zaledwie 99 zł netto miesięcznie. Natomiast podstawowy pakiet dla przedsiębiorcy prowadzącego Książkę Przychodów i Rozchodów kosztuje 129 zł (gdy przedsiębiorca nie jest „vatowcem”) oraz 179 zł (z obsługą VAT). Można też wybrać gotowy pakiet z abonamentem obejmującym zaksięgowanie 30, 60, 90 lub nawet większej liczby faktur, dzięki czemu koszt księgowania w przeliczeniu na jeden dokument okaże się bardzo niewielki. Jeśli jednak zamówimy mniejszy pakiet, a faktur w danym miesiącu będzie więcej, to też nie problem. Taki dokument przedsiębiorca także może zaksięgować, przy czym za każdą dodatkową fakturę zapłaci 5 zł.
W niektórych systemach księgowości on-line opłaty trzeba dokonać z góry za cały rok. Jak to wygląda w Tax Care?
Abonament księgowy Tax Care rozliczany jest w okresach miesięcznych. Klient otrzymuje fakturę i na jej podstawie dokonuje płatności. Umowę podpisujemy na czas nieokreślony z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Jeśli więc z jakichkolwiek powodów klient zechce zrezygnować, nie będzie musiał czekać np. rok, aż zakończy się jego abonament.
Dziękuję za rozmowę.