Czy prowadzenia biznesu można się nauczyć? W dużym stopniu – tak. To przede wszystkim od naszej wiedzy zależy, czy uda nam się przekuć wstępne pomysły w przemyślane projekty, a następnie zwieńczyć je skuteczną sprzedażą. A okazja do tego, by nauczyć się biznesu on-line, właśnie się pojawia.
Jeszcze kilka lat temu bardzo sceptycznie podchodziłem do tematu kursów on-line, ale dziś korzystam z nich coraz częściej. Dwa kursy ukończyłem w ciągu ostatnich dwóch miesięcy – jeden (związany z systemem WERS, pomógł mi uporządkować mój biznes od strony strategii i marketingu, drugi – Jakuba Cyrana, dotyczył skutecznej sprzedaży). Jednocześnie mam świadomość, że nie wszystkie kursy dostępne na rynku prezentują równie wysoki poziom, dlatego na pewno nie zachęcałbym do pochopnego ulegania wszystkich pokusom zdobycia nowej wiedzy – szczególnie, gdy wiąże się to z koniecznością zainwestowania nie tylko czasu, ale i konkretnych pieniędzy.
Na szczęście kursy wchodzące w skład Miesiąca E-biznesu [promocja nieaktualna] należą do grupy tych szkoleń, które mogę polecić z czystym sumieniem. W tym przypadku wysoka jakość techniczna kursów (np. video w rozdzielczości 4K) idzie w parze z wartością merytoryczną. Jestem przekonany, że ten, kto już tworzy lub dopiero zamierza rozkręcać biznes w sieci, może na tych kursach skorzystać.
Nowoczesny Biznes w Sieci
Prawdziwą petardę Miesiąca E-biznesu stanowi Nowoczesny Biznes w Sieci – Kompendium Internetowego Przedsiębiorcy, którego autorem jest Grzegorz Róg, twórca wielu cyfrowych produktów, w tym sztandarowej platformy e-learningowej Eduweb.pl.
Grzegorz pozwolił mi obejrzeć filmy z kursu jeszcze przed premierą, a to, co zobaczyłem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Na ten kurs składa się bowiem aż 101 filmów, z których większość trwa po 10-12 minut. Przyznam, że nie spotkałem się dotychczas z tak kompleksowym kursem.
Według mnie grupą docelową tego szkolenia w najwęższym rozumieniu będą osoby chcące (wstępnie) lub planujące (już bardzo konkretnie) wypuścić swój produkt, szczególnie produkt cyfrowy, który dystrybuowany będzie wyłącznie (lub głównie) przez internet.
Mogą to być np. aplikacje, kursy on-line, ale też e-booki, czy nawet papierowe książki. Zresztą właśnie blog z e-bookami (mamypomyslna.pl) oraz platforma kursowa (learnux.io) służą w tym kursie za przykład i niejako motyw przewodni.
W kolejnych odcinkach Grzegorz omawia krok po kroku wszystkie elementy potrzebne do tego, aby zaplanować, stworzyć, a następnie wypromować i sprzedać produkt (lub usługę) przez internet. I to zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej. Bardzo ważne jest także to, że pomysły marketingowe (osobiście sprawdzone przez Grzegorza) nie wymagają dużych nakładów finansowych. Tak naprawdę z większości rozwiązań, które proponuje autor, można skorzystać bez ponoszenia nakładów finansowych. Oczywiście musimy mieć świadomość, że jeśli coś będziemy chcieli zrobić bez pieniędzy, zapłacimy za to w inny sposób – tzn. własnym czasem.
Grzegorz przekonuje jednak, że pracowitość popłaca i że ten, kto naprawdę stworzy dobry produkt w oparciu o jego wskazówki, na pewno na nim zarobi.
Przyznaję, że materiału jest tak dużo, że w ciągu kilku dni nie dałem rady zapoznać się ze wszystkimi filmami. Zamierzam jednak uczciwie zabrać się do „przerobienia” całego materiału z kursu, a gdy już to zrobię, zrecenzować go na BossBlogu.
Kompleksowa wiedza dostępna on-line
Na pewno ważnym uzupełnieniem wiedzy zdobytej w tym kursie, mogą być także dwa pozostałe nowe szkolenia. Będzie to Kurs SEO oraz Kurs Google Analytics. Pozwolą one internetowemu przedsiębiorcy we właściwy sposób wypozycjonować stronę ze swoim cyfrowym produktem a następnie fachowo przeanalizować ruch na stronie. Na tej podstawie będzie mógł udoskonalać witrynę oraz cały proces sprzedaży, co w konsekwencji zapewni lepszą konwersję i wyższą sprzedaż.
W ramach Miesiąca E-biznesu oferowane będą także trzy dodatkowe kursy, które na platformie Eduweb były dostępne już wcześniej.
Pierwszy z nich to Budowanie Marki – Promocja w Sieci, kurs prowadzony przez Pawła Tkaczyka, co dla wielu odbiorców będzie pewnie stanowiło wystarczającą rekomendację. Ten, kto zdecyduje się spędzić z autorem 6 godzin przed komputerem, dowie się m.in. jak opowiadać o swojej ofercie, jak tworzyć skuteczne komunikaty marketingowe, a także jak wyróżnić markę na tle konkurencji.
Drugie szkolenie, to także propozycja Pawła Tkaczyka, ale tym razem pod hasłem Kurs Marketingu Produktów. Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy stoją przed wyzwaniem wprowadzenia na rynek nowego produktu i chcą zrobić to w sposób zorganizowany. Sądzę, że to szkolenie będzie się dobrze uzupełniało z kursem Nowoczesny Biznes w Sieci.
Trzeci to – bardzo „na czasie” – kurs RODO w Marketingu i Sprzedaży, którego autorką jest prawnik, Magdalena Miernik. Kurs został przygotowany w szczególności z myślą o osobach związanych z branżą marketingową i sprzedaż online. W praktyce – temat dotyczy wszystkich osób, które prowadzą działalność gospodarczą z wykorzystaniem internetu.
Cały zestaw sześciu kursów wspólnie tworzy niesamowity zestaw wiedzy, w dodatku przekazywanej przez praktyków. W efekcie, w połączeniu z Twoimi pomysłami i zaangażowaniem, mogą one wprowadzić Twój biznes na wysokie obroty. Według mnie warto z tej okazji skorzystać. W każdym razie ja zamierzam to zrobić 🙂 .
Termin promocji zakończył się.