Internet w firmie – sposoby na obniżenie kosztów stałego łącza

To, że dziś właściwie każda firma potrzebuje dostępu do internetu, to „oczywista oczywistość”. Ale internet w firmie nie zawsze będzie taki sam. Poszczególne oferty różnią się parametrami technicznymi, cenami, a nawet formą rozliczenia. W tym przypadku nie zawsze internet najtańszy, będzie zarazem najbardziej opłacalny.

Jeśli z internetu korzystasz w domu, a łącze służy Ci przede wszystkim do przeglądania najświeższych wiadomości w portalach, wtedy faktycznie możesz kierować się najniższą ceną. Jeśli jednak internet jest Ci potrzebny w firmie, przyda Ci się stałe łącze umożliwiające szybkie wysyłanie i pobieranie danych. Ważna staje się także wysoka stabilność internetu oraz gwarancja, że w razie problemów, sieć zostanie szybko przywrócona.

Osobiście korzystam z oferty UPC Biznes – Internet dla firm i po kilku miesiącach jej „testowawania”, nie mam powodów do narzekań. Internet jest szybki i podłączony do nowoczesnego Connect Boxa. Zestaw sprawdza się bardzo dobrze, przy czym warto pamiętać, że do pełnego wykorzystania możliwości szybkiego internetu, potrzebować będziemy urządzenia  (komputera, smartfona) obsługującego częstotliwość 5 Ghz i wyposażonego w kartę sieciową o odpowiedniej przepustowości. Jeśli jednak np. laptop obsługuje tylko 2,4 Ghz, Connect Box działa również na tej częstotliwości, a do starszego komputera zawsze można podłączyć niedrogą zewnętrzną kartę sieciową 5 Ghz (na aukcjach można znaleźć nawet za 39 zł).

Szybki internet z gwarancją

Obecnie UPC daje firmom do wyboru pakiety, w których maksymalna prędkość pobierania danych wynosi od 300 do 600 Mb/s. Spora jest także prędkość „upload”, która wynosi od 30 do 60 Mb/s. Weź to pod uwagę, gdy np. wysyłasz do klienta ciężkie pliki graficzne lub maile z dużymi załącznikami.

Bez względu na to, który pakiet wybierzesz, do każdego otrzymasz wspomniany Connect Box, a więc nowoczesny modem pracujący w dwóch częstotliwościach i pozwalający na powiązanie go z wieloma urządzeniami jednocześnie. Smartfony i internet można podłączyć zarówno przez Wi-Fi, jak i „po kablu”.

Ale w przypadku użytku biznesowego, wysoka prędkość i dobry modem to nie wszystko. UPC daje także gwarancję jakości usług (tzw. SLA). Oznacza to, że w zależności od wybranego pakietu, operator internetu zobowiązany jest zareagować na ewentualną usterkę w ciągu 6 lub 12 godzin od jej zgłoszenia. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twój biznes będzie działał stabilnie, bez ryzyka strat poniesionych z powodu przedłużającej się awarii.

Obecnie oferowane pakiety obejmują także Pakiet Bezpieczeństwa, czyli oprogramowanie antywirusowe i zapewniające bezpieczeństwo online, które może obejmować 5, 10, a nawet 25 urządzeń podłączonych do internetu w UPC. Plusem jest też opcja uzyskania stałego numeru IP (dopłata 5/10 zł), co będzie szczególnie ważne dla firm z obszaru e-commerce.

Biorąc pod uwagę te dodatkowe elementy, które obejmuje oferta, cena 99,99 zł netto za najtańszy pakiet Smart 300 – do 300 Mb/s wydaje się całkiem atrakcyjna. Cena ta dotyczy umowy na 24 miesiące. Jednak płacąc o 10 zł więcej, możemy wybrać umowę „bez zobowiązań”, czyli na czas nieokreślony z możliwością zakończenia współpracy bez kary umownej.

Dodatkowo, w UPC Biznes z umowy można zrezygnować bez zobowiązań w ciągu 60 dni od jej podpisania. I to bez względu na to, czy zdecydujesz się na umowę okresową czy na czas nieokreślony. Jeśli internet w UPC nie spełni Twoich oczekiwań, po prostu kończysz współpracę, oddajesz modem i tyle. To szczególnie duży plus dla początkujących firm i startupów, które jeszcze nie wiedzą, jaki internet będzie dla nich najlepszy. Dzięki tej promocji mogą one sprawdzić, czy wybrany pakiet spełnia ich obecne możliwości.

W okresie testowania warto też sprawdzić dedykowaną obsługę klienta dla klientów biznesowych. Zarówno z doświadczenia, jak i z wypowiedzi innych przedsiębiorców wiem, że coraz częściej to właśnie jakość kontaktu z usługodawcą ma spory wpływ na długotrwałe zadowolenie z danej współpracy.

Internet na fakturę

Co ważne, warunki wymienione powyżej dotyczą wyłącznie umów biznesowych, a więc są przeznaczone tylko dla firm, w tym dla osób prowadzących działalność gospodarczą. W takim też przypadku za usługę internetu (a jeśli chcesz, to także telewizji), otrzymasz fakturę VAT wystawioną na firmę. Możliwość wrzucenia faktury za internet w koszty firmy, to kolejna zaleta internetu w UPC.

Pamiętaj tylko, że takie odliczenie jest możliwe wówczas, jeśli internet wykorzystujesz do celów związanych z prowadzoną działalnością (i w części wykorzystywanej do potrzeb firmy). Jeśli jednak internet masz podłączony w biurze, wówczas bez obaw możesz wliczyć całą fakturę w koszty uzyskania przychodów oraz odliczyć podatek VAT (gdy jesteś „vatowcem”).

W efekcie więc, korzystając z oferty UPC Biznes – Internet dla firm, zamawiasz szybki i stabilny internet z gwarancją SLA, nowoczesnym modemem i systemem antywirusowym, a do tego otrzymujesz fakturę, którą wrzucasz w koszty i od której odliczasz VAT. Twoja firma zyskuje wysokiej klasy pakiet internetowy, a dzięki odliczeniu abonamentu, łączne koszty okazują się niższe niż w innych (czasem pozornie tańszych) ofertach.

Advertisement

Marcin

Chcesz pchnąć do przodu swój biznes, rozwiązać palące problemy lub nauczyć się czegoś nowego? Sprawdź, co mogę zrobić dla Ciebie i Twojej firmy -> Konsultacje i szkolenia dla przedsiębiorców. Możesz też zlecić e-marketing mojej agencji Empemedia.pl.