Wyjazd na targi branżowe to okazja do zaprezentowania swojej firmy i jej produktów potencjalnym klientom. Ale jak przygotować stoisko na targi? Jak je zaprojektować? Oto kilka wskazówek.
Niech stoisko Twojej firmy nosi jej barwy. Zadbaj o użycie firmowych kolorów, wyeksponuj logo, wykorzystaj stosowane w Twojej komunikacji fonty. Jeśli targi okażą się dla Twojej firmy przełomem, to właśnie wybrana przez Ciebie kolorystyka będzie tym, czym wściekły róż dla Tauronu, logo tym, czym złote łuki dla McDonaldsa, a font tym, czym Avant Garde Gothic dla Calvina Kleina.
Nie bądź w cieniu – dobre oświetlenie
Zadbaj o dobre oświetlenie Twojego stoiska!
– Oświetlenie to coś, bez czego nie można wyobrazić sobie dobrego stoiska. Jeśli go brakuje, stoisko nie jest widoczne, nie wyróżnia się, a wtedy też nie jest chętnie fotografowane przez prasę, bo po prostu nie wychodzi dobrze na zdjęciach – mówi nam Piotr Kozłowski, wydawca portalu Camprest.com, który często organizuje stoiska własne (np. na targach turystycznych) oraz na zlecenie klientów.
Niezbędna papierologia – katalogi i ulotki
Katalogi i ulotki to nieodłączny element stoisk wystawienniczych. Potraktuj je jak okazję do krótkiej, bezdźwięcznej rozmowy z klientem – niech zawierają najważniejsze informacje o Twojej firmie, przekazane w taki sposób, by zostawić w czytającym poczucie, że chce dowiedzieć się więcej.
Pokaż wiarygodne liczby, zrozumiałe specyfikacje produktu, „zagadaj” ciekawostką i koniecznie zostaw kontakt do siebie! Jak w przypadku każdego small talku – pamiętaj o schludnym wyglądzie, czyli eleganckiej szacie graficznej.
A jeśli uczestniczysz w targach za granicą – zadbaj o to, by ulotki mówiły w tym samym języku, co ich czytelnik. I to nie tylko w aspekcie gramatyki i ortografii, ale choćby jednostek miary! Dla potencjalnych amerykańskich odbiorców zamień kilogramy na funty, a litry na galony.
Inspektor gadżet – materiały promocyjne
Gadżety promocyjne to druga rzecz – obok materiałów papierowych – które odwiedzający stoisko Twojej firmy zabiorą ze sobą do domu lub biura. Postaraj się, by im się tam przydały! Pracujący w biurze nigdy nie mają za dużo długopisów i notesów, pracujący z komputerem – pendrivów, power banków i czyścików do ekranu, pracujący gdziekolwiek – piłeczek antystresowych. Wysil swoje pokłady kreatywności – powiąż gadżet ze swoją firmą i zastanów się, z czego ucieszą się jej potencjalni klienci.
Zrób sobie miejsce – budowa stoiska
Piotr Kozłowski sugeruje, by nie korzystać z zabudowy oferowanej przez organizatorów, a więc takiej o standardowej wysokości i wyglądzie.
– Większość firm kupuje standardowe zabudowy oferowane przez organizatorów targów, najczęściej o wysokości 2,5 m. Jeżeli zbudujemy stoisko o 1 m wyższe, to będziemy widoczni nawet z drugiego końca hali – wskazuje.
Może zatem lepiej wynająć pustą powierzchnię, położyć wykładzinę w firmowych kolorach i samemu zbudować sobie stoisko przy pomocy systemu szybkiej zabudowy?
Przezorny zawsze ubezpieczony – technicznie
Targi są dla Ciebie okazją do pokazania światu swoich fantastycznych, innowacyjnych albo chociaż prozaicznie energooszczędnych maszyn? Nim wyobrazisz sobie, jaką furorę zrobisz nimi na targach, sprawdź, czy… będziesz mógł je uruchomić.
W planach wyjazdu na targi uwzględnij sprawdzenie dostępu do prądu o odpowiedniej mocy, wody czy internetu. Wyjeżdżając na targi zagraniczne – na przykład do Wielkiej Brytanii – zaopatrz się w odpowiednie przejściówki do gniazdek elektrycznych. I tak zaopatrzony swobodnie rób furorę!