BiznesTipy to nowy cykl, w którym znajdziecie wyłącznie konkretne wskazówki. BiznesTipy możecie potraktować jako zbiór skondensowanych porad, ale także jako listę kontrolną, aby sprawdzić, czy w odniesieniu do swojego biznesu zadbaliście o każdy z wymienionych punktów.
W BiznesTipach odpowiadam na pytania „co?” lub “jak?”– ale nie tłumaczę „dlaczego?” 🙂
No to, zaczynamy!
Aby wypromować firmę z internecie, zadbaj o wszystkie poniższe aspekty lub sprawdź, czy na pewno o wszystkie zadbałeś wystarczająco dobrze.
- Przygotuj atrakcyjną graficznie, zrozumiałą dla grupy docelowej oraz responsywną stronę internetową.
- Zadbaj o to, by wpisy na stronie były nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi, nie zapominając o ustawieniach SEO.
- Załóż profil firmy na Facebooku i aktualizuj go regularnie (najlepiej codziennie).
- Wykorzystuj reklamy na Facebooku, w tym opcje związane z targetowaniem (ustawianiem grup odbiorców).
- Na e-maile i wiadomości na Facebooku odpowiadaj na bieżąco (najpóźniej w 24h w dni robocze).
- Wchodź w kulturalny dialog z klientami w internecie – w mediach społecznościowych, na forach internetowych i wszędzie tam, gdzie pojawiają się dyskusje dotyczące Twojej marki lub branży, w której działasz.
- Reklamuj się w Google AdWords – przynajmniej w samej wyszukiwarce. Wykorzystuj przy tym słowa kluczowe dotyczące tych problemów Twoich potencjalnych klientów, które rozwiązuje Twój produkt lub usługa.
- Dodawaj informacje o swoich usługach lub produktach w miejscach do tego przeznaczonych (np. w katalogach branżowych), eksponując wyróżniki (przewagi) swojej oferty.
- Próbuj nawiązywać współpracę z portalami, blogami i/lub stwórz blog firmowy, na którym będziesz dzielić się wiedzą dotyczącą Twojej marki i/lub branży w której działasz.
- Stale monitoruj to, jak Twoja firma prezentuje się w internecie.
Dbając regularnie o każdy z tych 10 aspektów, będziesz stale budował rozpoznawalność swojej firmy w internecie – nie zapomnij jednak o elementach komplementarnych, takich jak skuteczna sprzedaż i rewelacyjna obsługa klienta. Marketing i public relations zdadzą się na nic, jeśli zakupowe doświadczenia klienta nie pokryją się ze składanymi obietnicami.