Marcin Pietraszek | o sobie

 

Nazywam się Marcin Pietraszek i prowadzę tego bloga, aby dzielić się swoją wiedzą oraz przemyśleniami na temat biznesu – szczególnie w kontekście małych firm.

Jeśli wszedłeś na tę stronę, pewnie chciałbyś poznać kilka faktów o mnie. Przejdę więc do rzeczy.

Zajmuję się promocją małych firm. Prowadzę konta social media (na Facebooku i Instagramie) dla moich Klientów, przygotowuję i rozpowszechniam eksperckie informacje prasowe, przeprowadzam kampanie AdWords. Te trzy usługi stanowią sedno mojej działalności, choć nie wyczerpują całej mojej oferty. Generalnie – pomagam firmom (głównie tym małym) wykorzystać ich potencjał. Jestem też autorem kilku książek biznesowych oraz wielu artykułów skierowanych do przedsiębiorców.

A teraz garść informacji dla wnikliwych

  • Do niedawna nie myślałem o sobie jako o blogerze. Dziś to może być zaskakujące, ponieważ pierwszy blog założyłem bodajże w 2001 roku. Potem były kolejne. Pod względem stażu należę więc pewnie do najstarszych blogerów w Polsce 😉 .
  • Przede wszystkim jednak jestem właścicielem małej agencji public relations. Bardzo lubię niezależność, samodzielność i branie pełnej odpowiedzialności za to, co robię, dlatego taka forma działalności bardzo mi odpowiada i daje mnóstwo satysfakcji.
  • Prowadząc Agencję PR EMPEMEDIA każdego dnia pracuję na rzecz klientów biznesowych – głównie małych i średnich firm. Przeprowadzam kampanie public relations, świadczę usługi namingowe, zajmuję się copywritingiem, planuję i realizuje kampanie reklamowe. Bycie kombajnem sprawia, że każdego dnia czeka na mnie wiele różnorodnych zadań, a przez to nigdy się nie nudzę.
  • Jestem także autorem książek biznesowych. Więcej informacji na ich temat znajdziesz na stronie Książki.
  • Po napisaniu kilku książek dla przedsiębiorców zostałem poproszony o przeprowadzenie szkolenia video on-line pod hasłem „Promocja małej firmy i budowanie jej wizerunku”. Informacje o nim możesz znaleźć TUTAJ.
  • W przeszłości byłem m.in. dziennikarzem, redaktorem naczelnym, wydawcą – wiele moich doświadczeń krąży więc wokół dziennikarstwa.
  • Zanim zacząłem swój PR-owy e-biznes, prowadziłem jeszcze dwie inne firmy. Ostatecznie nie okazały się tym, czego chciałem, ale na pewno bardzo dużo dzięki nim się nauczyłem. Szczególnie dużym wyzwaniem było wydawanie tygodnika i zarządzanie redakcją.
  • Ach, jeszcze wykształcenie! Studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnych organizacjach stały się uzupełnieniem dla interdyscyplinarnych studiów z zakresu stosowanych nauk społecznych (łączących w sobie wiedzę z socjologii + psychologii + antropologii).
  • Wierzę w teorię małych kroków (kaizen), zgodnie z którą konsekwentne dążenie do celu ma więcej sensu niż przeprowadzanie rewolucji. Takie podejście ma z pewnością wpływ na wiele moich przekonań.
  • Aby odpocząć od literek, lubię robić zdjęcia (niektóre wrzucam na Instagram), a moim nowym hobby staje się słuchanie podcastów dot. tematów biznesowych.
  • Od literek odpoczywam jednak rzadko, tym bardziej, że spełniam się także literacko. Mam za sobą wydaną powieść, zbiór opowiadań i pomysł na kolejne „dziecko”.
  • Zainteresowania? Wiele z nich nieustannie się zmienia, ale od dziecka wierny pozostaję miłości do samochodów.
  • Prywatnie jestem szczęśliwym mężem i ojcem, a Isa i Olaf każdego dnia okazują się dla mnie doskonałymi „coachami”. To oni są najlepszymi nauczycielami w moim życiu.