Marcin Pietraszek | o sobie

 

Nazywam się Marcin Pietraszek. Na BossBlogu dzielę się swoją wiedzą i przemyśleniami na temat biznesu i marketingu. Od niedawna blogowi towarzyszy także podcast.

 

Kim jestem?

Przedsiębiorcą, właścicielem Agencji Empemedia zajmującej się marketingiem internetowym, a obecnie przede wszystkim promocją w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram).
Autorem czterech książek biznesowych wysoko ocenianych przez czytelników i recenzentów, a także autorem wielu artykułów na tematy związane z marketingiem, public relations i przedsiębiorczością (przykłady).

Większość specjalistów od marketingu koncentruje się na wielkim biznesie, ale 98% firm w Polsce stanowią te małe i najmniejsze. A rozwijanie małego biznesu wymaga innych działań, innych narzędzi i odbywa się przy innych budżetach niż w korporacjach.


A teraz garść informacji dla wnikliwych

  • Do niedawna nie myślałem o sobie jako o blogerze. Dziś to może być zaskakujące, ponieważ pierwszy blog założyłem bodajże w 2001 roku. Potem były kolejne. Pod względem stażu należę więc pewnie do najstarszych blogerów w Polsce 😉 .
  • Prowadząc Agencję Social Media EMPEMEDIA każdego dnia pracuję na rzecz klientów biznesowych – głównie małych i średnich firm. Choć w coraz większym stopniu koncentruję się na mediach społecznościowych, świadczę także inne usługi – przeprowadzam szkolenia i konsultacje z obsługi Facebooka i Instagrama (z dojazdem do firm w całej Polsce), przygotowuję informacje prasowe, planuję i realizuje kampanie reklamowe. Robię wiele, by wykorzystać potencjał marketingowy firm, z którymi współpracuję, a moja praca przynosi wymierne efekty.
  • Na swoim koncie mam także szkolenie video on-line: „Promocja małej firmy i budowanie jej wizerunku”. Informacje o nim możesz znaleźć TUTAJ.
  • Wierzę w teorię małych kroków (kaizen), zgodnie z którą konsekwentne dążenie do celu ma więcej sensu niż przeprowadzanie rewolucji. Takie podejście ma z pewnością wpływ na wiele moich przekonań.
  • W marketingu jestem zwolennikiem działań typu „inbound”, a więc bez nachalnej sprzedaży, ale w sposób przyjazny i wzbudzający sympatię klientów – teorię tę opisał Seth Godin, a przeczytasz o niej TUTAJ.
  • Aby odpocząć od literek, lubię robić zdjęcia (niektóre wrzucam na Instagram) – szczególnie lubię fotografować miasto, w tym samochody, architekturę, ulice, ludzi…
  • Formalnie: ukończyłem stosowane nauki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim, studia podyplomowe z zarządzania w Polish Open University, pracowałem m.in. jako dziennikarz, redaktor (także naczelny), wydawca, współtworzyłem od podstaw portal biznesowy.
  • Prywatnie jestem szczęśliwym mężem i ojcem, a Isa i Olaf każdego dnia okazują się dla mnie doskonałymi „coachami”. To oni są najlepszymi nauczycielami w moim życiu.
  • Moje strony social media: LinkedIn, Bossblog na Facebooku, na Facebooku bardziej prywatnie (ale możesz mnie dodać do obserwowanych).

Jeśli chcesz się do mnie odezwać, zapraszam do zakładki Kontakt.

  • Janina Kajzer

    Prowadzę jednoosobowa firmę – sklep zielarsko-medyczny. Szukając jakiegoś programu dla małej firmy otwarłam tę stronę. Dotychczas całą księgowość ogarniałam sama- „ręcznie”. Jako że teraz trzeba wysyłać JPK-Vat czas by się zastanowić nad jakimś programem, a kompletnie się na tym nie znam. Nie chciałabym też generować sobie dodatkowych kosztów i dlatego pytam – czy można to zrobić bez programu ?