TIP #1 – Jak promować firmę z internecie?

BiznesTipy to nowy cykl, w którym znajdziecie wyłącznie konkretne wskazówki. BiznesTipy możecie potraktować jako zbiór skondensowanych porad, ale także jako listę kontrolną, aby sprawdzić, czy w odniesieniu do swojego biznesu zadbaliście o każdy z wymienionych punktów. W BiznesTipach odpowiadam na pytania „co?”  lub „jak?”– ale nie tłumaczę „dlaczego?” 🙂

No to, zaczynamy!

Aby wypromować firmę z internecie, zadbaj o wszystkie poniższe aspekty lub sprawdź, czy na pewno o wszystkie zadbałeś wystarczająco dobrze.

  1. Przygotuj atrakcyjną graficznie, zrozumiałą dla grupy docelowej oraz responsywną stronę internetową.
  2. Zadbaj o to, by wpisy na stronie były nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi, nie zapominając o ustawieniach SEO.
  3. Załóż profil firmy na Facebooku i aktualizuj go regularnie (najlepiej codziennie).
  4. Wykorzystuj reklamy na Facebooku, w tym opcje związane z targetowaniem (ustawianiem grup odbiorców).
  5. Na e-maile i wiadomości na Facebooku odpowiadaj na bieżąco (najpóźniej w 24h w dni robocze).
  6. Wchodź w kulturalny dialog z klientami w internecie – w mediach społecznościowych, na forach internetowych i wszędzie tam, gdzie pojawiają się dyskusje dotyczące Twojej marki lub branży, w której działasz.
  7. Reklamuj się w Google AdWords – przynajmniej w samej wyszukiwarce. Wykorzystuj przy tym słowa kluczowe dotyczące tych problemów Twoich potencjalnych klientów, które rozwiązuje Twój produkt lub usługa.
  8. Dodawaj informacje o swoich usługach lub produktach w miejscach do tego przeznaczonych (np. w katalogach branżowych), eksponując wyróżniki (przewagi) swojej oferty.
  9. Próbuj nawiązywać współpracę z portalami, blogami i/lub stwórz blog firmowy, na którym będziesz dzielić się wiedzą dotyczącą Twojej marki i/lub branży w której działasz.
  10. Stale monitoruj to, jak Twoja firma prezentuje się w internecie.

Dbając regularnie o każdy z tych 10 aspektów, będziesz stale budował rozpoznawalność swojej firmy w internecie – nie zapomnij jednak o elementach komplementarnych, takich jak skuteczna sprzedaż i rewelacyjna obsługa klienta. Marketing i public relations zdadzą się na nic, jeśli zakupowe doświadczenia klienta nie pokryją się ze składanymi obietnicami.

Marcin

Od kilkunastu lat jestem przedsiębiorcą i piszę o biznesie. Ale nie tylko piszę: także doradzam innym przedsiębiorcom, przeprowadzam szkolenia z marketingu i mediów społecznościowych, prowadzę konta firmowe na Facebooku i Instagramie. Jeśli chcesz wiedzieć, jak mogę pomóc Tobie i Twojej firmie, zapraszam do zakładki Moja oferta

  • Agnieszka

    🙂

  • tomass

    Bardzo przydatne porady. Niestety to tylko teoria, a często o tym, jak właściwie się za to wszystko zabrać dowiadujemy się metodą prób i błędów. Chyba właśnie dlatego wolałem zaoszczędzić na czasie i podjąć współpracę z agencją marketingową Nakatomi. Efekty przyszły szybciej niż zakładałem.