TIP #1 – Jak promować firmę z internecie?

BiznesTipy to nowy cykl, w którym znajdziecie wyłącznie konkretne wskazówki. BiznesTipy możecie potraktować jako zbiór skondensowanych porad, ale także jako listę kontrolną, aby sprawdzić, czy w odniesieniu do swojego biznesu zadbaliście o każdy z wymienionych punktów. W BiznesTipach odpowiadam na pytania „co?”  lub „jak?”– ale nie tłumaczę „dlaczego?” 🙂

No to, zaczynamy!

Aby wypromować firmę z internecie, zadbaj o wszystkie poniższe aspekty lub sprawdź, czy na pewno o wszystkie zadbałeś wystarczająco dobrze.

  1. Przygotuj atrakcyjną graficznie, zrozumiałą dla grupy docelowej oraz responsywną stronę internetową.
  2. Zadbaj o to, by wpisy na stronie były nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi, nie zapominając o ustawieniach SEO.
  3. Załóż profil firmy na Facebooku i aktualizuj go regularnie (najlepiej codziennie).
  4. Wykorzystuj reklamy na Facebooku, w tym opcje związane z targetowaniem (ustawianiem grup odbiorców).
  5. Na e-maile i wiadomości na Facebooku odpowiadaj na bieżąco (najpóźniej w 24h w dni robocze).
  6. Wchodź w kulturalny dialog z klientami w internecie – w mediach społecznościowych, na forach internetowych i wszędzie tam, gdzie pojawiają się dyskusje dotyczące Twojej marki lub branży, w której działasz.
  7. Reklamuj się w Google AdWords – przynajmniej w samej wyszukiwarce. Wykorzystuj przy tym słowa kluczowe dotyczące tych problemów Twoich potencjalnych klientów, które rozwiązuje Twój produkt lub usługa.
  8. Dodawaj informacje o swoich usługach lub produktach w miejscach do tego przeznaczonych (np. w katalogach branżowych), eksponując wyróżniki (przewagi) swojej oferty.
  9. Próbuj nawiązywać współpracę z portalami, blogami i/lub stwórz blog firmowy, na którym będziesz dzielić się wiedzą dotyczącą Twojej marki i/lub branży w której działasz.
  10. Stale monitoruj to, jak Twoja firma prezentuje się w internecie.

Dbając regularnie o każdy z tych 10 aspektów, będziesz stale budował rozpoznawalność swojej firmy w internecie – nie zapomnij jednak o elementach komplementarnych, takich jak skuteczna sprzedaż i rewelacyjna obsługa klienta. Marketing i public relations zdadzą się na nic, jeśli zakupowe doświadczenia klienta nie pokryją się ze składanymi obietnicami.

Marcin

Chcesz pchnąć do przodu swój biznes, rozwiązać palące problemy lub nauczyć się czegoś nowego? Sprawdź, co mogę zrobić dla Ciebie i Twojej firmy -> Konsultacje i szkolenia dla małych i średnich firm. Outsourcing marketingu internetowego: Empemedia.pl.

  • Agnieszka

    🙂

  • tomass

    Bardzo przydatne porady. Niestety to tylko teoria, a często o tym, jak właściwie się za to wszystko zabrać dowiadujemy się metodą prób i błędów. Chyba właśnie dlatego wolałem zaoszczędzić na czasie i podjąć współpracę z agencją marketingową Nakatomi. Efekty przyszły szybciej niż zakładałem.